maanantai 23. maaliskuuta 2015

Maanantain heikkoudet vastaan MINÄ&SINÄ


Se on inhottava fiilis, kun tuntuu epävarmalta. Mitä teette silloin? Pitkään aikaan en itse ole kokenut semmoista ylitsepääsemätöntä epävarmuutta, jota koin esimerkiksi yläasteella kun paistattelin aknen kourissa ja taistelin massaa vastaan isän ylisuurissa kauluspaidoissa ja irokeesissa. Löysin tämän otteen mun teinipäiväkirjasta, enkä voinut olla hymähtämättä muutamaa kertaa. Kuka nyt haluais olla friikki yksin?

25.6.2007
"Luulen ettei kukaan kato mua sillä silmällä, koska oon vähän erikoisen näköinen. Mutta tuli siellä Mikkelissä myös erikoisen näköisiä tyyppejä vastaan. Niillä oli irokeesit. Ne katto mun irokeesin ja mä niiden. Tuntu kuin olis ollu erilaisten kanssa samanlainen."

Mun iho on ottanut viimeaikoina takapakkia siihen mitä se yleensä on, ja siks nää teiniaikojen epävarmuus-asiat ja itsensä "määrittäminen" on kiertänyt mielessä. Finnit on mun flashback teiniyteen. Omat ongelmakohdat on enemmänkin psyykkisiä juttuja, joita muut ei nää tai tiedosta. Aivot käyttäytyy katalasti ja luo meille mielikuvia esimerkiksi siitä, että meillä olis muka tosi paksut reidet tai käsivarret tai suuri "klyyvari". Näissä kuvauksissa vastustin omaa heikkouttani, sipaisin kaikki hiukseni ylös ja paljastin kaiken. Kasvot, joita toisinaan piilottelen tukan takana. Iho-ongelmat ei näy kuvissa loisteliaan valon ja puhelimen heikon resoluution takia. Pointtina onkin se, että asiat jotka sä huomaat virheinä itsessäsi, on niitä asioita, joita muut ei edes huomaa sussa. Näkymätön virhe muille, suuri itselle. Selätettävissä? KYLLÄ.

Viestinä tänään on: älkää piilotelko, olkaa upeita! Sisin on tärkein ja se, että kannat ittes asenteella. Ainakin itse huomaan ja arvostan sitä piirrettä ihmisissä suuresti. Ollaan itsevarmoja, omia itsejämme ja hymyillään. Ei lyhistytä nurkkaan ja jätetä elämää elämättä sen takia, että on epävarma jostain asiasta jota muut ei edes huomaa.

Ihanaa jos joku jaksoi lukea maanantai-vuodatukseni. Hyvää viikkoa ihana!

xxx Veera

2 kommenttia:

  1. Aivan ihana maanantai-tsemppi, tuli itsellekkin niin hyvä ja avoin mieli <3 nimimerkillä. Uusi finni otsassa mutten anna sen haitata ;-)

    VastaaPoista
  2. Hei ihan mahtavaa kuulla että tsemppasi!!:) Hyvä, älä anna sen pomppia silmille;)

    VastaaPoista